Gisteren werden Servais Verherstraeten (lijsttrekker Kamer) en Koen Van den Heuvel (lijsttrekker Vlaams Parlement) officieel aangeduid als lijsttrekkers voor onze provincie. Met de slogan "Samen vollenbak voor onze provincie'" gaan ze  op 26 mei met volle enthousiasme en overgave deze uitdaging aan. Wij Wensen Servais en Koen alvast veel succes!

Wie is Servais?

Servais Verherstraeten is opgegroeid vlakbij de zinkfabriek Vieille-Montagne, waar zijn vader en grootvader werkten. De gebeurtenissen uit het toneelstuk en de film “Groenten uit Balen” van Walter van den Broeck hebben zijn jeugd beïnvloed.

In 1988 werd hij lijsttrekker bij de toenmalige CVP in Mol en kon als nieuwkomer de partij terug in de meerderheid brengen.
Sinds 21 mei 1995 is Verherstraeten ook federaal volksvertegenwoordiger voor de kieskring Antwerpen.
Na de verkiezingen van 2007 werd hij fractieleider voor het kartel CD&V/N-VA in de Kamer.

Bij de vorming van de federale regering-Di Rupo was hij samen met partijvoorzitter Wouter Beke onderhandelaar van het sociaaleconomische regeerakkoord en werd hij Staatssecretaris voor Staatshervorming, Regie der Gebouwen en Duurzame Ontwikkeling.

Na de vorming van de regering-Michel werd Servais terug voorzitter van de CD&V-Kamerfractie.

Wie is Koen?

Koen Van den Heuvel groeide op in Puurs, en studeerde na zijn humaniora economie, politieke wetenschappen en filosofie aan de KULeuven. In 1989 ging hij aan de slag als kaderlid op de studiedienst van de Nationale Bank en werd hij gemeenteraadslid in Puurs. Na enkele jaren als schepen werd Koen in 1997 burgemeester. Sindsdien onderging de gemeente - waar CD&V met een absolute meerderheid bestuurt - een metamorfose. Op 1 januari 1919 fusioneerde Puurs met Sint-Amands, de enige gemeentefusie in de provincie Antwerpen.

Sinds 2004 is Koen Vlaams parlementslid, waar hij vooral de thema’s financiën, economie en arbeidsmarkt, en binnenlands bestuur volgt. Tijdens de onderhandelingen over de zesde staatshervorming werkte hij als expert mee aan de hervorming van de Bijzondere Financieringswet. In 2012 werd hij fractieleider voor CD&V.

Koen is vader van Pieter, Sofie en Gerben, houdt van een spannende match in het Bosuilstadion en van een goed boek.