Dirk de Kort

Vlaams volksvertegenwoordiger

Hoewel geboren in Turnhout, leeft Dirk al heel zijn leven in de gemeente Brasschaat, heeft hij gestudeerd aan het Sint Michielscollege en lid van de plaatselijke KSA. Als licentiaat rechten van UFSIA en UIA verdiepte hij zich in milieurecht en milieusanering aan de RUG en financieel management en marketing aan VLEKHO.

In zijn professionele loopbaan was de Haven van Antwerpen steeds zijn passie, als juridisch adviseur, secretaris en projectadviseur van het Gemeentelijke Havenbedrijf Antwerpen.

Vlak na zijn studies, in 1991, belandde Dirk in de gemeenteraad van Brasschaat, waar ook vandaag nog zetelt. Daar heeft hij alle functies vervuld, van gemeenteraadslid tot schepen en burgemeester.

Kijken naar de talenten en mogelijkheden, daar draait het voor Dirk om. Of het nu gaat over ondernemers zuurstof geven of een project uit de grond stampen dat volledig draait op sociale economie, Dirk is steeds bereid te ondersteunen. Vanuit dit engagement is hij actief als voorzitter van SHM De Ideale Woning en Rotonde VZW.