Evi Van Camp

Evi is geboren en opgegroeid in Koningshooikt. Ze was lid van de Chiro, turnkring, muziekschool en tekenschool en neemt vrijwillig een aantal bestuursfuncties op in diverse verenigingen.

"Van thuis uit kreeg ik de passie en kennis mee om (h)eerlijk en kwaliteitsvol voedsel te produceren, met respect voor moeder natuur. Daar wou ik meer over weten, dus studeerde ik bio-ingenieur en ging daarna als landbouwconsulent aan de slag. In 2011 nam ik het ouderlijk bedrijf op Tallaart in Koningshooikt over. Zo wil ik het werk van de generaties voor me verderzetten en hopelijk ook doorgeven aan mijn kinderen. Maar de wereld verandert en uiteraard willen mijn man en ik ook onze eigen accenten leggen. In 2013 richtten we daarom onze zorgboerderij op. Onze zorgboerderij is een plek waar mensen uit kwetsbare groepen iets kunnen betekenen voor de maatschappij, waarden en normen leren kennen en leven in harmonie met de natuur. Zo proberen wij op onze eigen kleine manier elke dag ons steentje bij te dragen tot een warme maatschappij!"

Waarom doe je aan politiek?
    "Ik vind het belangrijk dat we meer samenwerken om te zorgen voor wat écht telt. Minder zeuren over wat allemaal níet goed gaat, maar de handen in elkaar slaan en er samen iets van maken. Een van die dingen die voor mij belangrijk zijn is gezond voedsel, geproduceerd op een eerlijke manier, met respect voor de natuur en de mensen. Of om het met een citaat van S. Hufsteddler te zeggen: “Vooruitgang maak je niet door aan de zijlijn te blijven staan, te jammeren of te klagen, maar door je ideeën uit te voeren.”

Waarom ik er ook voor koos om op de lijst voor de provincieraadsverkiezingen te staan? De provincie kan volgens mij een belangrijke rol spelen om een leefbaar en duurzaam platteland te verzekeren, nu en in de toekomst. We staan immers voor een grote uitdaging. De druk op onze grond is zeer groot en de ruimtelijke context waarin we functioneren, is zeer uitdagend. Willen we onze kinderen nog laten genieten van al het moois en lekkers dat ons platteland te bieden heeft, wordt het hoog tijd de handen in elkaar te slaan! Boer en buurt dichter bij elkaar brengen, door stad en platteland met elkaar te verbinden met respect voor elkaar, daar wil ik dan ook 200 % voor gaan."