Luc Van Craenendonck

Een provincie met streken is trots op haar Kempen.

In mijn tuin staan een 20-tal verschillende appelbomen van oude appelrassen. Een ongelofelijke diversiteit in smaak & kleur. Van lokale graankorrel tot vers gebakken brood in een Kempense bakoven, in Mol-Ezaart kunnen leerlingen, verenigingen, … in een windmolen graan zien malen.

- Want net zoals ik bewaart de provincie graag wat waardevol is.
    Met de Molmobiel zorgde het lokaal bestuur in Mol samen met de provincie voor de mobiliteit voor personen met een vervoersbeperking. Meer dan 30 vrijwillige chauffeurs zorgen met de MMC, de handicar en de Molmobiel voor duizenden ritten per jaar. Een mooi initiatief, dat navolging kan krijgen in de andere Kempense gemeenten als aanvulling op de Rolmobiel.
    - Want net zoals ik zorgt de provincie graag voor verbinding. En mensen kunnen elkaar pas ontmoeten als ze elkaar kunnen bereiken.
    Kunst kleurt de Kempen. Een heuse kunstenbiënnale rond de Molse Meren, kan het toerisme in onze streek alleen maar versterken. Een nieuw, modern onthaalgebouw die de toeristische troeven uitstraalt is dan ook zeker op zijn plaats.
    - Want net als ik wil ik de Kempen beleven.
    Gezellige dorpskernen met een sterke lokale middenstanders, met sterke banden tussen de inwoners, met een sterk verenigingsleven.
    - Want net als ik wil de provincie levendige dorpen en gehuchten.