Nicole Boonen

Provincieraadslid

Nicole Boonen is geboren op 15 augustus 1966 in Retie en woont daar nog altijd. ’t Is er zo goed in het schone Schoonbroek. Ze heeft samen met Gert Wens drie kinderen: Siel, Seppe en Nel. Nicole is ondertussen de kleinste thuis en wordt daar dus flink verwend.
    Als ondervoorzitter van de Kempen maakt Nicole verbindingen tussen alle Kempense afdelingen. Niet alleen in de politiek mag ze zorgen voor verbindingen. In de scholengemeenschap KOGEKA mag ze als verbindend directeur contacten onderhouden met de bedrijfswereld, de bestuurlijke wereld, de basisscholen en het bijzonder onderwijs.

Ze gelooft in de waarde van het provinciaal niveau om bovenlokale zaken van niet ‘te ver’ maar met een toch verruimde blik te benaderen. We kunnen gemeentes versterken met een regionaal beleid voor recreatie, educatie en de duurzaamheid van de leefomgeving. Nicole heeft een boon voor de provinciale domeinen, de fietsostrades, de hoeve- en streekproducten.
    Ze gaat samen met haar vrienden van CDenV Retie via de verbindingsweg voor een #sterkerretie.