Patrick Janssen

Kandidaat provincieraadsverkiezingen, Provincieraadslid

De politieke microbe kreeg me al vroeg te pakken, zowel van huis uit als door de wens het verschil te willen maken. Mijn roots liggen in Sint-Job-in-’t Goor; zoals bij vele jongeren werkte de stad, in mijn geval Antwerpen, als een magneet waardoor ik vandaag de geneugten en problemen van beide biotopen goed ken.

In de provincie moeten scherpe keuzes worden gemaakt om zowel, steden als dorpen, bruisend en vitaal te houden.
    >> Een harmonieus ruimtebeleid met aandacht voor recreatie en ontspanning.
    >> Mobiliteit verdient hierbij meer aandacht zodat horeca, bibliotheek of sporthal goed bereikbaar zijn zonder dat hiervoor de wagen van stal moet gehaald worden. De promotie van het openbaar vervoer en veilige fietsverbindingen die stad en dorp dichter bij elkaar brengen, staat dan ook met stip op de agenda. Zelfstandig bus, tram of fiets nemen en onze jongeren toelaten zich onbezorgd en veilig te verplaatsen, helpt hen om tot de verantwoordelijke burger van morgen uit te groeien.
    >> Ook onze provinciale scholen kunnen hieraan hun steentje bijdragen. Met het concept van de All-in campus wordt verder ingezet op de toekomst. Vooroordelen worden immers best in de kiem gesmoord als kinderen samen opgroeien, samen spelen en samen vrienden worden. Dit kan in een diverse en inclusieve samenleving van gelijke kansen waarin iedereen zich aanvaard voelt en met waardigheid en respect wordt behandeld.

Een sterk ruimtebeleid. Inzetten op mobiliteit. Alles begint met onderwijs.