Rit Luyckx

Als kind van het platteland werk ik elke dag aan het leefbaar houden van onze dorpen. Dat doe ik vanuit mijn roots als dochter van een landbouwer én als schepen in het mooie Wuustwezel.

Eens je het beleefd hebt kan je niet anders dan houden van ‘het dorp’. Mensen gaan er voor elkaar en je kan er nog beroep doen op vrijwilligers om het sociaal weefsel te verstevigen.

Het is daarom heel belangrijk om dorpen naar de toekomst toe leefbaar te houden. Het moet er goed wonen zijn voor iedereen. Een goede ruimtelijke ordening moet er voor zorgen dat onze open ruimte gevrijwaard blijft, onder meer door kernen te verdichten. Open ruimte waar natuur, landbouw en toerisme hand in hand kunnen gaan.

Als trotse schepen van een warm dorp wil ik mijn schouders zetten onder een provincie die
    >> Investeert in veilige fietspaden en fietsostrades. Dit voor de duurzame verplaatsingen naar school, werk of woning maar ook om simpelweg te kunnen genieten van de landschappen van ‘den buiten’.
    >> Er mee over waakt dat open ruimte gevrijwaard blijft en dat iedereen daar zijn plaats in krijgt.