Tinne Rombouts

Vlaams volksvertegenwoordiger , Burgemeester Hoogstraten

Ik ben Tinne Rombouts, Burgemeester van Hoogstraten en Vlaams volksvertegenwoordiger.

Mijn politiek engagement startte in 2004 als 24-jarige in het Vlaams parlement en komt voort uit een oprecht sociaal engagement voor anderen. Op Vlaams niveau zetel ik in verschillende commissies en ben ik voorzitter van de commissie Leefmilieu, Natuur, Ruimtelijke Ordening, Energie en Dierenwelzijn. Vlaanderen maakt keuzes met impact op vele vlakken in ons leven. Hoe kan een regio zich ontwikkelen, hoe moeten we de zorg organiseren, hoe bieden we onze kinderen en jongeren ruimte voor ontwikkeling, hoe kunnen we duurzaam samenleven, bedrijven kansen bieden en open ruimte respecteren?

Als burgemeester van het meest noordelijke stadje van ons land vind ik het belangrijk dat mensen zich thuis voelen. Hoogstraten, met zijn 6 deeldorpen, talrijke verenigingen, vele scholen en bedrijven is een uitgestrekt bruisend historisch stadje, met bossen en velden waar we met zorg voor iedereen klaar willen staan. Een ‘stadje met smaak’ waar ik fier op ben!

Paardrijden is voor mij inspanning, ontspanning en plezier. Net als het plezier dat ik beleef als we met ons gezin erop uit trekken. De samenwerking tussen ruiter en paard inspireert me ook in mijn samenwerking met anderen.